09
Tem
11

Testereli Dilenci !!!

Yıllardan 2006 ya da 2007 bir yaz günü sıçaktan gebermiş şekilde çalışma bölgemdeki bir hastanenin arkasına gölgeye arabayı çektim, serinliğin keyfini çıkarıyorum, elimde soğuk bir içecek arabanın koltuğu geriye doğru yaslanmış, camdan arada gelen hafif esinti… Saat 2 sularıydı ben yatış yaparken sırtında motorlu testereli bir adam yanıma yanaştı…

“Abi memleketten buraya iş yapmaya geldim” dedi testereyi göstererek,

“Buralarda bahçe işleri yapıyorum ama bir süredir bulamadım AÇIM” Dedi…

Adamın şöyle bir tipine baktım, temiz yüzlü, üstü başı kirlenmiş, sırtında en az 10kg gelecek kocaman bir motorlu testere… Arabamın kültablasında bulunan bozukları son kuruşuna kadar adama verdim üstümde zaten başka bozuk yoktu. Adam alırken o kadar çok utandı ki, bende üstüne sigara ikram ettim ona, 2-3 tane aldı sonra yavaş yavaş gözden uzaklaştı ve beni benimle baş başa bıraktı. Aklımdan binlerce şey geçiriyordum aslında… Normalde dilencilere para vermem ama adam beni etkilemişti. Kendi kendime dedim “Ne kadar çok ihtiyacı var ki, gelip hiç tanımadığı birinden birşeyler isteyecek kadar çaresiz ve muhtaç olabiliyor” “Nasıl bir çaresizliktir bu !!!” Bense arabada oturmuşum, sıcaktan işimi biraz aksatıp keyif yapıyorum ve tek derdim olan sıcaktan kendimce kaçıyordum… Bu adam beni çok etkilemişti “Muhtaç olma” durumu beni garip yapmıştı aklımdan o kadar çok düşünce geçiyorduki, tam bir düşünce fırtınasıydı… O zamanlar ki sevgilimle birgün yemeğe çıkmıştık ve bu adam geldi aklıma… Bir restorantın bahçe tarafında oturmuş yemeklerimizi yerken bir taraftanda muhabbet ederken, başımdan geçen bu olayı ona anlatıyorum… “Bak dünyada ne muhtaç insanlar var !” “Adam ne kadar acıkmış ki böyle birşey yapıyor”, “Testerede ağır dilenci olsa neden taşısın” derken yemek yediğimiz, restorantın bahçesinde oturduğumuz yer yürüyüş yolunun hemen yanındaydı ve bu herif çıkp gelmesin mi “Abi memleketten buraya iş yapmaya geldim” dedi testereyi göstererek… bu olay olalı 2-3 ay olmuştu herif aynı numarayı yaparak geziyordu, o anda adamın suratına yapıştırmak geldi… Benim acıma duygumu kullanmıştı ki pek acıma duygum yoktur ama inanmıştım ben bu adam…. Hem de sevgilime bak nasıl muhtaç insanlar var diye bu adamı anlatırken bu herifin çıkıp gelmesi bana bir işaretti…  Bundan sonra yardım edeceğim kişiye ben karar verecem birine acıdım diye para istedi diye vermek istemiyordum… Kandırılmıştım, güven duygularımla oynanmıştı… Sinir bozucuydu… “Ben seni tanıyorum aynı boku başka yerdede yemiştin, şimdi sktir git” deyip adamı kovdum ama kandırımmak 3-5 tl için bile olsa kötü bişeydi…

Gabriel García Márquez demiş ki “Her zaman seni üzecek birileri olacaktır, yapman gereken insanlara güvenmeye devam etmek, kime iki defa güveneceğine daha fazla dikkat etmektir.”

0 Responses to “Testereli Dilenci !!!”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Twitterdan Takip Et

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 1.440 takipçiye katılın

Blog Stats

  • 77,592 hits

