22
Ara
10

Başkalarının Hayatını Yaşamak…

Bazı insanlar kendilerinin bir hayatı olduğunu unutup başkalarının hayatını yaşıyorlar… Bunu derken internet üstünde fake acc’lerle gezinenleri kastetmiyorum, gayet bizim içimizden anamızdan babamızdan bahsediyorum… Çocuk doğurduktan sonra kendi hayatları olduğunu unutup sadece çocukları için yaşamaya başlayanları kastediyorum. İsteklerini çocuklarının isteklerinin arkasına atıyorlar. Bu konu nerden çıktı derseniz, çatal – bıçak takımımı gitti gidiyordan 30 senedir almayı bekleyen memur bir çifte sattım. Şaka gibi 30 yıldır kadın almak istiyormuşta, çocuk doğmuş, sonra diğeri gelmişte ondan sonra büyüyorlarmışta, okul masraflar, yok bayram kıyafetleriymişte, sonra üniversite ve evlilikleride… ohaaa lan bir çatal – bıçak takımı almak için yeni doğan çocukları evlenmesi beklenir mi lan !İşte başkalarının hayatlarını yaşamak böyle bişey… 200 – 300 tl lik bir şey için 30 yıl bekledilerse siz tahmin edin daha neler için ne kadar beklemişlerdir… Hayallerini 30 sene erteledikten sonra yaşamanın ne anlamı kalıyor… Biz ne için yaşıyoruz… Çocuk büyütmek, çalışmak ve yemek yemek için yaşıyormuş gibi geliyor bir çok insan… Yemedim yedirdim, içmedim içirdim, giymedim giydirdim…. iyi bok ettin hayatını mahvettin… En güzel yıllarını kendini yok sayarak geçirdin, tek hayalin başkalarının hayaliydi (belki de değildi). Artık yaşamak için yeterli enerjin yavaş yavaş tükenmeye başlayacak, artık hayallerin yok olacak, mal mülk derdin azalacak ama yine de tek derdin çocukların olacak. Aptal olma zamanını boşa harcama, önceliklerini düzenle, bu kadar verici olma, bencil ol, hayatını harcama… Aşkı doyasıya yaşa, seviş doya doya, gez değişik yerleri, git hiç gitmediğin yerlere, tanı hiç bilmediğin kültürlerle tanış…  Çocuklarına anlatacak bişeylerin olsun hayatta yaptığın hatalar dışında.

Ömer Hayyam demiş ki :”Önemli olan ne kadar yaşadığın değil, nasıl yaşadığındır.”

2 Responses to “Başkalarının Hayatını Yaşamak…”


  1. 1 Tüy Kalem
    25 Aralık 2010, 12:45

    Evet, tamda dediklerin gibi herşey.


  1. Taşısın Beni Rüzgar | Tüy Kalem Ara 25th, 2010, 13:43 yazısı için Pingback tarafından yapılan yorum

Bir Cevap Yazın

Twitterdan Takip Et

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 1.440 takipçiye katılın

Blog Stats

  • 77,592 hits

