28
Nis
10

Dumanların İçinden Gelen…..

sene 1988 – 89 tam olarak hatırlamasamda. O zaman bir ev satınalmışlardı bizimkiler ama ev sobalıydı. Bizimkiler paşazade çocukları oldukları için açıkçası şimdiye kadar hiç sobalı evde oturmamışlar. Kendi çaplarında bir maceraya dalmışlardı. Babam o zamanlar ticaretle uğraşıyordu ve eve yakın biryerlerde dükkanı vardı. Her öğleden sonra gelip sobayı yakar ben okuldan geldiğimde saat 4 gibi evin sıcak olmasını sağlardı. Sobalı evlerden o günlerden sonra nefret etmişimdir hep. Neyse bu düzen böyle giderken babamın şehir dışında işi çıktı ve annemle başbaşa kalmıştık. Bir akşam annem işten eve geldikten sonra sobayı yakmaya yeltendi ve herşey o andan itibaren başladı :D Annem hayatı boyunca bırakın sobayı mangal bile yakmamış, tek yaktığı şey içtiği sigaradan ibaret olan bir kadın olarak denemelerine başladı… Neyse tam sıralamasını bilmesemde, onun da bildiğini düşünmüyorum ya, kağıdı odunu kömürü doldurmuş kovanın içine, kovayıda sobanın içine,ateşide vermiş üstten üstten… Tabi soba yakmanın bir şekli şemali olduğu için bizimki becerememiş… Heryer duman altı -duman altı derken öyle böyle değil, gözgözü görmüyor-… ben annemi izliyorum ama miniciğim daha ilkokul çocuğu, dumanlar içinden annemi görüyorum ama annem beceremiyor yakmayı, neyse camları açtı duman çıksın diye… Evin içinde öyle yoğun bir duman var ki gören yangın var sanır… Neyse annem beni dumandan ve camları açtığı için soğuktan etkilenmeyeyim diye odaya koydu. Benim bekleyişim sürdükçe sürüyor.Guinness rekorlar kitabina girebilecek kadar uzun bir bekleyişti benimki… Annem öksürükler içinde falan ama sonuç yok. Sonra kapı açıldı, içeriye bir adam girdi… kocaman bir adam. “Amca sen kimsin” dedim Adamda bana “Ben itfaiyeciyim oğlum, seni kurtarmaya geldim” dedi, bende “Amca merak etme annem sadece soba yakmaya calışıyor” dedim ama adam beni kucakladığı gibi dışarı çıkardı. Baktılar ortalıkta yangın falan yok gerçekten sadece annemin çıkardığı sahte yangın var… Bırakın yangını kadın daha sobayı yakamamış evi nasıl yaksın zaten :D Ondan sonra zaten bizim paşazade çocukları ordan taşındılar yine alıştıkları gibi kaloriferli bir eve geçtiler ama benim akciğerlerimdeki hasar hep kaldı :D  Komşuların yardımıyla soba yakıldı… Biz sıcak evimizde huzur içinde uyuduk ve annem bir daha asla soba yakmadı… -Mutlu son :D –
0 Responses to “Dumanların İçinden Gelen…..”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Twitterdan Takip Et

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 1.440 takipçiye katılın

Blog Stats

  • 77,826 hits

