Eki

Uyuzsuyu,Sünnet Gölü ve Çubuk Gölü

Ankaradan çıktık yola… İstanbul yolundan Ayaş sapağına sapıp Yenikent üzerinden sırasıyla ilk önce Ayaş, Beypazarı, Nallıhan ve Göynük yolundan devam ettik. Sola değilde sağa dönerseniz sapaktan Göynük yerine Mudurnuya gidersiniz… Ayaş yolu üzerindeki meyve sebze satanlara bakarak uzun yolumuza koyulduk. Beypazarını transit geçerek 160-170 km sonra Nallıhan’a ulaştık. Nallıhanda gezilesi ve görülesi yerler pek bulunmamakla birlikte doğru yolda gittiğimizi belirten bir mihenk taşından daha ileri bir ilçe değil. Mudurnu tabelalarını takip ederek ilerledik ve Göynük sapağından girdik. Tabi elimizde Adım Adım Türkiye haritası ki bu harita 250 sayfalık çok ayrıntılı bir kitaptan ibaret (Herkese tavsiye ederim ), bunun sayesinde ve tabelaların yardımıyla Uyuzsuyu şelalesine ulaştık :D Uyuzsuyu şelalesi yoluda bir harika. Gördüğüm en güzel ağaçlıklı yolllardan biri ! Aslında bu mevsimde ortada şelale falan yok o yüzden Fotoğrafını koyamayacam ama tam bir doğa yürüyüşü mekanı ! Şelalenin minik göletinde bizi bu sevimli arkadaş karşıladı. Bir prensesin gelip öpmesini bekliyordu ama biraz utangaç olduğundan bir kaç poz verdikten sonra kaçtı ! Bu arada Bolu il sınırları içerisinde olduğumuzuda hatırlatmak istedim. O yüzden

heryer yemyeşil…

Oksijen damarlarımızda gezinmeye başlayınca oksijen zehirlenmesi geçirerek şelalenin bitmekte olan çılız suyunun yakınlarında dinlendik ve doğanın keyfini çıkardık ama buralar ormandan öte jungle gibi gayet sık ağaçlarla kaplı bir yer.

Şelalenin üst tarafında ufak bir mesire yeri var ama biz gittiğimizde kimsecikler yoktu tam mangal alanı aslında sessiz sakin bol yeşillikli… Adam kesseler kimse duymaz öyle bir yer :D Neyse Uyuzsuyu şelalesinden ayrıldıktan sonra göynük yönüne tekrar döndük ve tahmini 30 kmilerde Sünnet gölüne geldik. Ama tabeladan sonra olan 6 km lik yol stabilize ve son 2 km si tek şeritli bir yol ama yol inanılmaz derecede güzel kısımları var ve herkes büyülenmiş şekilde dışarı seyrederken ben araba kullandığım için aval aval dışarı balamadım ve açlıktan dolayı bir an önce piknik sepetine ulaşmak istediğimden göle doğru sürmeye devam ettim. Kesinlikle gördüğüm en güzel ağaçlıklı yollardan biriydi ! Göle ulaştığımızda arabayı sokmak için 5tl aldıklarını öğrendim… Arabayı otelin önünde göle yakın bir kısıma park ettik. Göl gözümüzün önündeydi. Süper huzurlu, sakin, her tafaf çam ormanlarıyla çevrili süper mini bir göl ! Gölün etrafını dolalan yol 45 – 60 dakika arası bir yürüyüşle tamamlıyabiliyorsunuz ve gölün etrafında çam ormanları içinde keyifle bol oksijenli ve manzaralı bir yürüyüşünle kesinlikle şehirden tekrar ve tekrar nefret ederek ve bir daha daha erken gelelim sözleri arasında gezinin keyfini çıkartıyorsunuz. Zamanımız kısıtlı ve
Çubuk gölünü ve oradaki yel değirmenlerinide görmek istediğimizden yola çıkmaya karar verip ormandaki yürüyüşümüzü kısa kesmek zorunda kaldık ! :(
Sünnet gölünden çıktıktan sonra 20 km kadar ilerde yine göynük tarafına doğru giderek Çubuk gölü tabelalarını takip ederek göle ulaştık.

Minik bir göl ve yel değirmenleri bizi karşıladı. Buradaki yel değirmenleri bir dizi çekimi için yapılmış ve dizi çekilmekt
envazgeçilince terk edilmiş ! Manzara, yel değirmenleri herşey yine süper kesinlikle ! Ankaradan uzaklığımız ortalama 250 km olmasına rağmen kesinlikle görülmesi gereken yerlerden biri ve Mayıs ayını tercih ederseniz hem göllerin doluluk oranı daha yüksek olur hemde

Uyuzsuyu şelalesinin suyu akıyor olur. Bu aylarda gitmenizi öneririm ama her ay mümkündür ki Sünnet gölüne kışın giden arkadaşlarımdan aldığım bilgilere göre her mevsim gidilebilecek bir göl olduğunu biliyorum. Neyse Çubuk gölünüde arkamızda bırakarak Göynük üzerinden Ankaraya doğru yola çıktık. Hava kararmamış olsa Göynükteki Beypazarı tipi evleride görmeyi çok istiyorduk ama bir daha ki sefere artık :D Uzun ve çok yorucu bir yolculuk olmasına ve bir dolu stabilize yola girmemize rağmen kesinlikle bu rotayı öneriyorum. Hem Ankaralılar hemde istanbullular için tam bir kaçış yeri. Hatta Sünnet gölündeki otelde konaklamanızı ve oranın keyfini doyasıya çıkarmanızı isterim… Bir başka gezi yazısında görüşmek üzere…

PS: Güzel Fotoları İçin Uğur Doyduk‘a Teşekkürler… Fotoğraflara Ulaşmak İçin Tıklayın…

0 Responses to “Uyuzsuyu,Sünnet Gölü ve Çubuk Gölü”