27
Tem
09

Stress Toleransı ve Anhedoni !

Stress toleransını çok mu abartıyorum acaba! Bu beni duygusuz, tepkisiz, sevinemeyen ve üzülemeyen yani kısaca anhedonik birimi yaptı yoksa ben doğduğumda da böylemiydi. Kimse bana hediye vermeyi sevmez çünkü istedikleri tek karşılık olan sevinme ibarelerini istedikleri kadar göremezler. Neden ben duygularımı bir öfori olarak yaşayamıyorum, yoksa beni gerçekten sevindirecek birşeyle karşılaşamadığım için mi ! Aşk öldümü yoksa benim yakınlarımdan mı geçmiyor. Dünyadaki en güçlü duygulardan biri olan aşk ki ben onunla az karşılaştım, neden bu kadar uzaklarda. Pek aradığımda yok ama belkide kontrol hastası olduğum için kendimi kaybedip duygularıma yenilmekten ve bütün iplerimi bir Master of Puppet’ın eline vermekten mi çekiniyorum. Sadece ben de değil etrafıma baktığımda ve insanlarla konuştuğumda “bu yaştan sonra aşk mı, heh , o çok zor” gibi sözleri duyduğumda sadece bu sorunu benim yaşamadığımı düşünüyorum. Eski türk filmleri yalanmıydı yoksa. Ayhan ışıkların hülya koçyiğitlere aşık olduğu “çok bahtiyarım” diye sonlanan filmler hepsi birer yalan ya da kurmaca hatta ve hatta bilim kurgumuydu. Yoksa yaş ilerledikçe kanımızdaki hormonların azalmasımıydı neden. Ergenlikteki hormonlarımız ışıldayan 2 göze birbuçuk saniye içinde aşık olmamızı ve onsuz yaşayamayacağımızı hissetmemizi sağlardı. Nedir vücudumuzdaki bu eksiklik. Hormonlarmı yoksa oxytosin mi (oxytosin namı değer güven hormonu). Bilim ilerlerse ve Hormon + Oxytocin preparatları çıkarsa yalancı aşklar, öfori halinde sevinmeler, çok bahtiyarım gibi kelimeler hayatımızın bir parçası olur mu acaba! yoksa biz magazin program klişelerindeki gibi düzeyli bir ilişkimiz var diye geçiştirirmiydik. Hangisi gerçek hangisi yalan; Aşk mı, yoksa Aşkı bulduğuna inanmak mı ! Tabi bunulada bitmiyor; aşkın ömrü 3 senedir deniliyor. Herşey tamam diyelim Duygu yoğunluklu bir hayat yaşıyorsunuz, hatta aşık oluyorsunuz ve 3 sene geçince bütün rüya bitiyor :D Bu nedir bize zamanın ve beynimizin yaptığı bir şakamı. En çok istediğimiz şey olan aşk bile bir gün ölecekse hayatımızın geri kalanını anlamlı kılmak için elimizde ne kalacak . O yüzden mi evleniyor insanlar, sevgiyi ve aşkı diğer bir varlığa, bir çocuğa aktarmak için mi. Ben bir baba ya da anne değilim ve çocuğumda yok bu duygunun nasıl bir duygu olduğunu bilemem ama o kısma kadar olanlar elbet bitmek zorundaysa biz ne için uğraşıyoruz. Bizi depresyonun dibindeki anhedonik hayatlardan dışarı çıkarabilecek bir güç biliyormusunuz.

0 Responses to “Stress Toleransı ve Anhedoni !”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Twitterdan Takip Et

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 1.440 takipçiye katılın

Blog Stats

  • 77,597 hits

